Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Wiadomości: 4 ] 
Autor/ka Wiadomość
 Tytuł: Koszty administracyjne
WiadomośćDodano: wtorek, 1 marca 2016, 11:51 
MAM PYTANIE CZY Z PIENIĘDZY KTÓRE WPŁYNĄ NA KONTO FUNDACJI MOŻNA ODLICZYĆ JAKIŚ PROCENT NA KOSZTY ADMINISTRACYJNE ( CZYNSZ,WYPŁATY ZUS ITD.) JEŚLI TAK TO ILE I CZY TRZEBA UJĄĆ TO W STATUCIE :?:


Zgłoś tą wiadomość
Góra
  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Koszty administracyjne
WiadomośćDodano: wtorek, 1 marca 2016, 20:39 
Fundacja CZK napisał(a):
MAM PYTANIE CZY Z PIENIĘDZY KTÓRE WPŁYNĄ NA KONTO FUNDACJI MOŻNA ODLICZYĆ JAKIŚ PROCENT NA KOSZTY ADMINISTRACYJNE ( CZYNSZ,WYPŁATY ZUS ITD.) JEŚLI TAK TO ILE I CZY TRZEBA UJĄĆ TO W STATUCIE :?:


w jakim sensie "wpłyną" i w jakim sensie "odliczyć"?

jeśli fundacja dysponuje pieniędzmi, to w celu realizowania swoich celów statutowych oczywiście może ponosić również koszty administracyjne (chyba, że z jakiegoś powodu statut ogranicza ich wysokość, ale to raczej byłoby nietypowe rozwiązanie)

chyba, że te pieniądze wpływają w jakimś ściśle określonym celu (dotacja od instytucji publicznej, darowizna celowa itp.)


Zgłoś tą wiadomość
Góra
  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Koszty administracyjne
WiadomośćDodano: środa, 2 marca 2016, 07:44 
CHODZIŁO MI O WPŁYWY Z WPŁAT NA KONTO OSÓB PRYWATNYCH I FIRM, ALBO ZE ZBIÓREK DO PUSZEK, PONIEWAŻ MUSIMY OPŁACAĆ CO MIESIĄC LOKAL WYPŁACAĆ PENSJĘ. A WPŁYWY SĄ CO MIESIĄC INNE RAZ WIĘKSZE RAZ MNIEJSZE. I DLATEGO NIE WIEM CZY TO NIE JEST OGRANICZONE. JEŚLI NP. WPŁATY M-CZNE WYNIOSĄ 6000 A JA Z TEGO MUSZĘ WZIĄĆ NA OPŁATY 3500 INNYM RAZEM WPŁATY WYNOSZĄ 100000 I TEŻ BIERZEMY 3500 BO TYLE WYNOSZĄ KOSZTY ADMINISTRACYJNE.


Zgłoś tą wiadomość
Góra
  
Cytuj  
Zobacz profil
 Tytuł: Re: Koszty administracyjne
WiadomośćDodano: środa, 2 marca 2016, 10:33 
Offline

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 12:07
Wiadomości: 1337
Lokalizacja: Wrocław
Tak jak odpowiedział Xpert17 jeśli nie są to pieniądze przeznaczane przez darczyńców na określony cel np. zbiórka na leczenie jakiegoś dziecka itp. to nie ma prawnych ograniczeń dotyczących wysokości kosztów administracyjnych. Jednak tego typu koszty powinny być ograniczane do niezbędnego minimum. Organizacje pozarządowe są powołane do realizacji celów statutowych, a nie po to aby opłacać czynsze lub wynagrodzenia osób którzy takiej działalności nie prowadzą. Takiego samego zdania są na pewno osoby i firmy przekazujące wam darowizny.

Natomiast zarówno czynsz jak i wynagrodzenia wcale nie muszą być kosztami administracyjnymi. Jeśli lokal jest wykorzystywany wyłącznie do realizacji celów statutowych fundacji, to poniesiony z tego tytułu koszt będzie kosztem statutowym, a nie administracyjnym. Podobnie ma miejsce z wynagrodzeniami. Jeśli są wypłacane za pracę bezpośrednio związaną z realizacją celów statutowych, to także będą koszty statutowe.
Natomiast gdy lokal jest wykorzystywany częściowo na biuro, a częściowo do prowadzenia działalności statutowej wydatki na czynsz należy podzielić proporcjonalnie do ich wielkości przypadającej na koszty administracyjne i statutowe.

Przeważnie każdy realizowany projekt/zadanie statutowe ma swoje bezpośrednio z nim związane wydatki o charakterze administracyjnym które jednak zalicza się kosztów statutowych . Należy je jednak oddzielać od stałych koszów ogólnoadministracyjnych całej fundacji, o czym napisałem powyżej.

Jeszcze mam dodatkową uwagę. Nie pisz na forum dużymi literami ( wyłącz Caps Locka).


Zgłoś tą wiadomość
Góra
  
Cytuj  
Wyświetl wiadomości nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Wiadomości: 4 ] 

Możesz rozpoczynać nowe wątki
Możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich wiadomości

Szukaj:

Masz konto? Wpisz nazwę użytkownika i hasło

Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zaloguj mnie automatycznie przy każdej wizycie  
cron